سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حسنی میبد

حوزه/ گاهی اوقات هیچ حمایتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر نمی شود و این مسئله انگیزه آنان را از بین می برد و حکم الهی روی زمین می ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از یزد، حجت الاسلام حسنی، امام جمعه موقت میبد، شب گذشته در همایش مشترک ائمه جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت که در دفتر امام جمعه میبد برگزار شد، بر ضرورت استفاده از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان و گنجینه های معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

*برخی مساجد بی روح شده اند

وی ادامه داد: از روزی که اولین مسجد توسط پیامبر(ص) بنا شده، تاکنون، مسجد کانون تمام فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی بوده، ولی متاسفانه این روزها برخی مساجد کمی بی روح شده و صِرف خواندن نماز جماعت، هیچ فعالیت دیگری در آن صورت نمی پذیرد.

وی از ائمه جماعات به عنوان مدیران مساجد و بسیجیان در نقش بازوهای ائمه جماعت خواست، تا با شناخت معضلات و مشکلات موجود در شهر، برای حل آنها راهکاری بیاندیشند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به دسیسه هایی که در فضای مجازی، اعتقادات جوانان را هدف گرفته، اظهار داشت: امروزه بر هر طلبه ای لازم است با فضاهای مجازی آشنا شود تا به وضوح لمس کند که چه خطری جوانان را تهدید می کند و بتواند برای حل این مشکلات قدم بردارد.

*آمران به معروف حمایت شوند

وی با تاکید بر ضرورت احیای امربه معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: گاهی اوقات هیچ حمایتی که از آمران به معروف نمی شود و این مسئله انگیزه آنان را از بین می برد و حکم الهی روی زمین می ماند.

سخنران این مراسم در ادامه اشاره کرد: اگر می خواهیم امربه معروف و نهی از منکر زنده بماند، باید مساجد و بسیجیان دست به دست هم دهند و مردم را نسبت به مسائل حساس کنند.

حجت الاسلام حسنی، در پایان، طلاق، اعتیاد صنعتی و مشکل بدحجابی را از دیگر معضلات دانست و بیان داشت، میبد شهری مهاجر پذیر است و ما نمی توانیم درب شهر را ببنیدم و کسی را راه ندهیم، بلکه باید فرهنگ خود را تاثیر گذار کنیم،

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha